Echt Strabrecht

Ouder-kindstage

In het eerste jaar van de brugklas doe je mee met de ouder-kindstage. De ene week loop je een dagje mee op het werk van een van je ouders, de andere week neem je een ouder mee in de klas. Een echt kijkje in de keuken van het werkveld en van onze school!

Brainportschool

Het Strabrecht College ligt midden in het Brainportgebied, met een sterke technische (hightech) maakindustrie en een bijzondere designsector. Onze school kun je niet los zien van onze regio. We zoeken graag de verbinding op met de bedrijven en organisaties om ons heen. Je doet soms een opdracht voor hen of gaat bij ze op bezoek. Ook doen we mee aan regionale activiteiten als ‘girlsday’ en de ‘Dutch Technology Week’. Door ons Brainportonderwijs ben jij straks goed voorbereid op het werk in onze internationale omgeving!

Internationaal

Tegenwoordig groei je op als een echte wereldburger. We begrijpen dat je meer van de wereld wil zien en ontdekken! Daarom maakt het Strabrecht College onderdeel uit van een sterk internationaal netwerk. Naast de vele excursies ga je bijvoorbeeld op uitwisseling en doe je mee met projecten met andere scholen in Europa. Je leert daardoor van andere culturen, landen en talen!

Strabrecht’s Got Talent

Je krijgt bij ons de kans krijgt om jouw talenten te ontwikkelen. We hebben bijvoorbeeld onze eigen talentenjacht: Strabrecht’s Got Talent! Een spetterende liveshow in onze aula waarin jij kunt laten zien wat je in huis hebt. Heb jij een bijzonder talent en heb je altijd al eens op het podium willen staan? Kun je zingen, dansen, toneelspelen of misschien zelfs goochelen? Dan is Strabrecht’s Got Talent echt iets voor jou!

Bijzondere lokalen

Onze school heeft veel bijzondere lokalen, zoals een groot science lab waar je verschillende proefjes kunt doen, een expressie-lokaal met muziekinstrumenten, een technieklokaal met technische machines een en twee ateliers voor het vak Art & Design. Tijdens dit vak ga je aan de slag allerlei vormen van kunst. Kies je dit vak later als examenvak? Dan kan het zomaar zijn dat jouw kunstwerk in een echt museum komt te hangen!

Sporten

Sporten en bewegen is niet alleen leuk, maar ook hartstikke gezond! Tijdens onze gymlessen bereiden we je voor op een actieve, gezonde levensstijl en houden we rekening met de nieuwste trends. Eindexamen doen in sport? Dat kan met de vakken LO2 (lichamelijke opvoeding 2) en BSM (bewegen, sport en maatschappij). Je leert presteren, samenwerken en organiseren.