Mijn school

Strabrecht College, mijn school!

Hoi! Ik ben Liselotte en ik zit in het derde jaar. Ik wist in groep 7 al dat het Strabrecht College mijn school zou worden. Ik vind het fijn dat ik hier zelf mag kiezen hoe ik het liefste leer. Op school zijn er ook verschillende plekken die passen bij hoe ik wil leren. Ik zal je even rondleiden!

Leerplein

Twee keer per week plan ik keuzewerktijd (KWT) in op een leerplein. Het liefst leer ik op leerplein 3. Daar is het nooit zo druk en kan ik lekker leren zonder dat ik afgeleid raak. Leerplein 2 is wat groter. Als ik met vriendinnen samen wil werken ga ik daar zitten. Mijn beste vriendinnen heb ik leren kennen tijdens keuzewerktijd op een leerplein!

Stilte-plein

Wanneer ik me goed moet concentreren kies ik om te werken op het stilte-plein. Dan kan ik écht goed doorwerken zonder dat ik gestoord word. Als ik juist wat hulp kan gebruiken kies ik voor het grootste leerplein. Daar zitten vaak veel leerlingen en vaste docenten aan wie ik vragen kan stellen.

Spreekkamers

In de school zijn ook kleine spreekkamers te vinden. Als je met een groepje samen wil werken aan een opdracht is het soms ook fijn om in zo’n spreekkamer te gaan zitten. Deze is geluidsdicht. Daarom is het ook een fijne plek als je even rustig alleen wil zitten.

Extra hulp

Als ik achter loop met aardrijkskunde kies ik in mijn rooster een extra aardrijkskundeles zodat ik wat extra hulp kan krijgen. Als ik voor op schema loop kies ik een vak dat ik leuk vind, zoals Engels. Voor geschiedenis moeten we nu een mindmap maken. Best een grote opdracht. Ik heb daarom een KWT-uur ingepland vóór mijn les geschiedenis. Zo kan ik extra lang aan deze opdracht werken.

Uitdaging

Ik vind het fijn dat ik word uitgedaagd in de vakken waar ik goed in ben. Omdat ik havo/vwo volg begon ik met al mijn vakken op vwo-niveau. Zo hoef ik me nooit te vervelen in de les omdat iets te makkelijk voor mij is!

De sfeer op school is super fijn, je kunt hier makkelijk vrienden maken en je wordt uitgedaagd wanneer je dat aankunt. Daarom is het Strabrecht College mijn school!